joi, 23 februarie 2017

Inteligenta artificiala, Anul 1 semestrul 1

O sa incep aceasta postare printr-o mica analiza. Am invitat studentii prin intermediul grupurilor sa propuna un articol pentru blogul meu, in care sa faca review-ul semestrului care a trecut, pentru ca s-au mai schimbat din profesori si ar fi bine sa existe un loc in care sa faca lumea review-uri si sa ofere diverse sfaturi pentru cei care vin. Am primit o gramada de like-uri, dar asa cum ma asteptam, nici macar o singura postare. De ce? Raspunsul este simplu, pentru ca romanii nu sunt oameni de actiune, ci dimpotriva, ne place spiritul de turma. De asta nu putem evolua in multe domenii, pentru ca lumea pur si simplu refuza sa ia atitudine. Era de asteptat, pentru ca e greu sa scrii un articol, trebuie sa pierzi 30 de minute, poate chiar o ora.. De ce sa faci asta, nu?

In fine, pentru cei care sunt curiosi cum e la master si ii tenteaza IA, atunci trebuie sa stiti cateva detalii generale despre master. E ca la licenta si nu prea. Daca esti la un master greu, o sa fie ca la licenta: prezente (chiar mai multe, as zice), teme, proiecte (mai multe decat in ciclul de licenta), sesiune.. Tot tacamul. Daca mai pui in calcul ca aproape toti lucreaza, vei ajunge la concluzia ca timpul liber se micsoreaza semnificativ fata de licenta, pentru ca deja oamenii lucreaza 30-40 de ore pe saptamana, fiind putini cei care lucreaza doar 20 (si de asemenea putine companii carora sa le convina doar 4 ore pe zi). Atmosfera e un pic diferita, multe laboratoare sunt inlocuite cu "proiecte", si pur si simplu se discuta despre un proiect sau despre ce a facut fiecare pana atunci. Pe scurt, e mai naspa decat la licenta. Pe principiul "zambiti, maine va fi mai rau".

Si acum, sa incep prezentarea materiilor, in ordine aleatoare.

1. KRR - curs cu doamna decan, laborator cu Andrei Mogos. Cursul seamana foarte mult cu materia de la IA din anul 4, mult despre tipuri de logica, sisteme bazate pe reguli, etc. Se dau teste de prezenta dar nu prea se tine cont de ele. Laboratorul este usurel, cel putin la ultimele laboratoare terminam in maxim 1 ora. Au fost cateva teme, doar una de implementat, restul pe "hartie", de rezumat niste paper-uri sau de facut exercitii. Cea mai ok materie ca si incarcare, mai si inveti ceva si nu presupune mult efort. Se mai da un partial, iar examenul final este oral. Mie mi-a iesit 10, au fost multe note mari, cred ca au trecut toti. In general am observat ca in acest semestru nu prea s-a picat, cred ca in general la master nu prea se pica, daca vii si iti dai interesul o sa treci.

2. DM - data mining, curs cu Florin Radulescu. Ai de facut un proiect, in cazul meu a insemnat sa rezum un paper de pe net despre GSP (generalized sequential pattern mining sau asa ceva), si exista si o parte practica, in care trebuie sa rulezi un cod pe care il gasesti pe net cu diverse date. De asemenea, trebuie sa scrii si o documentatie de minim 10 pagini, o vrajeala, evident. Notele pe proiect au fost foarte mari si nici nu era mult de munca, ba dimpotriva. Ce a fost naspa e ca se puncta prezenta si la curs si la "proiect". La proiect doar prezenta lumea ce a facut, si in plus era in acelasi timp cu optionalul meu, TSW, asa ca nu aveam cum sa ajung. Se da un partial si un final, ambele grila, ambele niste vrajeli cu subiecte din alti ani, se iau note maricele (10 totusi mai rar). Am avut media 9, probabil daca veneam si la proiect as fi avut 10.

3. CV - computer vision cu Marius Leordeanu. Tipul e un fel de guru in domeniu, are mii de citatii, etc. Doar ca si nivelul este ridicat, am avut destule teme, un proiect.. A fost cea mai stresanta materie de pe acest semestru, si in plus se facea si prezenta la fiecare curs, iar cursurile durau pana la 9-10 seara (asa era in orar, ce sa faci). Din fericire pe proiect notele au fost foarte mari si mi-a iesit 9, cumva ne-a dat si 50 de sutimi in plus la toti, a fost baiat, ne-a trecut pe toti. O materie de unde chiar poti invata cate ceva, chit ca se insista pe algoritmi care deja exista implementati, asa ca n-ar trebui sa mai conteze si implementarea (dar se cere la teme).

4. TSW - Technical writing cu Emil Slusanschi. Cel mai tare optional, trebuie doar sa faci o prezentare si un paper, atat. E bine sa dai de cateva ori pe la curs, altfel nu o sa stii exact ce se vrea. Eu am fost de cateva ori la inceput si mi-a iesit 10, mi-a dat profu' inclusiv bonus ca sa compenseze media si sa imi iasa nota, a fost super de treaba. P.S: la master nu prea mai conteaza media, dar am mentionat-o ca sa se stie cam cum e nivelul, avand in vedere ca nu m-am straduit foarte tare pentru master, ba dimpotriva.

5. Cercetare - fata de ce am crezut, asta cred ca e de fapt cea mai importanta materie. Chiar trebuie sa o faci bine, oamenii sunt destul de critici si vor sa mentina nivelul ridicat. Avand in vedere ca este primul semestru si toti aveau doar related work / state of the art, s-au dat totusi note mari, dar nu sunt sigur ca va mai fi asa semestrul urmator. Am avut 10 si la asta. :)

Si cam asta despre semestrul asta.. Ma consolez cu gandul ca mai am doar 2 semestre, desi am inteles ca vor deveni din ce in ce mai grele, culminand cu ultimul, dupa care am inteles ca ti se ia de tot de facultate, te angajezi si nu mai vrei sa auzi niciodata de Politehnica. Dar ramane de vazut..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu