duminică, 16 septembrie 2012

Admiterea la UPB

Nu ştiu cum de nu m-am gândit să fac un articol pentru cei interesaţi de admiterea la poli. Probabil toată lumea ştie că se dă mate şi fizică, pentru facultăţile mai bune, sau algebră şi trigonometrie, în cadrul secţiilor unde nu este aşa concurenţă, iar de curând s-a introdus la unele facultăţi admitere pe bază de dosar (ceea ce mi se pare complet stupid). Ideea e că examenul durează 3 ore pentru fiecare materie şi sunt 18 grile de rezolvat.

Câte ceva despre materia de examen. La algebră intră mai complicat doar polinoame şi câteva noţiuni legate de grupuri, oricum, foarte simple. La analiză, în principiu, intră cam toată materia de liceu. Eu nu m-am pregătit special pentru proba asta, am lucrat doar mate pentru bac, iar nivelul de la bac este mai ridicat decât cel de la admitere, aşa că nu trebuie să vă faceţi griji. La probă 15 grile le-am făcut în ceva gen 20 de minute, iar la cele 3 grile puţin mai grele am mai stat în jur de o oră (am greşit una, poate dacă stăteam mai mult mă prindeam, că nu era mare chestie).

La fizică mi-am făcut mai multe probleme, poate pentru că nu dădeam la bac, se dă din mecanică, electricitate şi termodinamică, eu am învăţat dintr-o carte special făcută de editura politehnicii, numai cu grile de fizică. Oricum, nivelul aici este mult sub bac, din 18 grile 17 erau numai de formulă, le-am făcut în 15 minute. O singură grilă nu am fost în stare să o fac, trebuia să ştiu transformarea stea-triunghi, doar că nu văzusem nicăieri asemenea probleme şi nu ştiam teoria respectivă. În fine, per total admiterea mi s-a părut destul de ok, în afară de stresul care era datorită faptului că ştiam că am voie să greşesc maxim 2 grile, totul a fost lejer. Multă baftă celor care dau admiterea în anii următori :)

Un comentariu:

  1. Salut, am scris acest articol despre materialele de care te poți folosi pentru a învăța pentru admitere http://viitorstudent.net/admitere-politehnica-de-unde-sa-inveti/

    RăspundețiȘtergere