miercuri, 8 iulie 2015

Anul 3, semestrul 2

Am si uitat ca nu am pus articol... Am fost destul de ocupat in ultimul timp, fiind anul trei avem de facut practica, asa ca nu am mai avut mult timp liber pentru a scrie.
Anul 3 semestrul 2 a fost poate cel mai simplu, as zice chiar mai simplu decat semestrul 1, pentru ca lipseau temele la grafica. Temele la SO se gaseau pe github si trebuia doar sa intelegi codul (din cate am inteles proful e ok cu asta, scopul materiei e sa poti intelege si adapta un cod, ceea ce mi se pare ok), temele la ASC ieseau relativ repede (o zi, doua), iar in rest nu aveam teme, deci practic a fost cel mai usor semestru.
Ca de obicei, o sa iau materiile pe rand, fara sa ma mai lungesc prea tare, in ordinea importantei lor, dupa mine.

1. SO, o materie la care chiar inveti o gramada de chestii, chiar daca pe moment poate nu realizezi, dar in industrie iti folosesc cunostintele de la SO. Fara SO nu poti spune ca ai terminat o facultate de IT, in orice caz. Temele sunt multe, dar partea buna e ca punctajul maxim este 15. E un sistem ciudat, exista punctaj pe curs- 2 puncte, niste teste cu 3 intrebari punctate cu 0 sau 1, mai e labul 1 punct si mai e examenul 3 puncte- total 6 puncte. Temele au 9 puncte, prima tema nu e dependenta de sistem, iar restul se puncteaza separat pe windows/ linux. Ce e peste 1 punct la o tema se scaleaza la punctajul de pe curs. Daca ai 3/6 la curs si 2 puncte (tema full pe ambele platforme) vei primi doar 1.5, pentru ca restul de 1 punct se scaleaza. Am facut primele 3 teme de aproape maxim (asistentii sunt foarte rai, scad punctaje aiurea pe coding style), si dupa am renuntat, pentru ca aveam deja punctaj suficient de bun. Cu 3 puncte bonus pentru ACM (dau bonus pentru toate concursurile, utile sau inutile) a trebuit sa iau ceva gen 3 puncte din 10 in examen ca sa imi iasa 10. Au fost si oameni care au avut 10 fara sa mearga la examen.Examenul e greu, dar se iau note decente, media a fost undeva pe la 5-6. Daca iti trebuie peste 6 in examen ca sa treci e nasol, poti sa te consideri picat, pentru ca nimeni din cei care nu au punctaj bunicel nu ia 6 la examen, fiind destul de greu.
Cum treci: e o materie care te implora sa treci. Examenul e open book, se trece fara nicio tema daca esti suficient de valoros.
Cum iei 10: faci minim 3 teme de maxim si iei punctajul pe curs suficient de mare.

2. ASC, o materie in continuarea CN2, as zice, despre sisteme simd/ mimd si alte chestii de genul. Cu foarte multe favorite. Am un coleg care a venit cu 2 foi cu 6 servite, 3 pe foaie, si i-au picat toate la examen. Temele au fost ok, am invatat un pic Python, Cuda, si din pacate Cell, o arhitectura pe care probabil mai lucram doar noi. Oricum, per total ok materia. Tema de C a fost o bataie de joc, va anunt de pe acum, o cerinta super simpla dar punctata foarte dubios. Lumea are probleme sa treaca la materia asta pentru ca daca nu faci temele nu poti sa intri, si trebuie sa iti aloci 2-3zile pentru o tema, in functie de cat de mult lucrezi pe zi. Sugerez tema in C si cea de CUDA care sunt mai simple. Si mai e si o prezentare, un fel de bonus, ia toata lumea maxim. Examenul e cu favorite, nu e greu. Laboratorul e un pic enervant, dar te adaptezi.
Cum treci: intri in examen => treci, deoarece se face cu domnul profesor Tapus, preferatul studentilor. Deci singura cerinta e sa ai 2 teme si ceva pe lab sa intri in examen.
Cum iei 10: aici e mai greu, trebuie sa faci cam tot, nu iti permiti sa pierzi puncte, desi sunt ceva bonusuri, dar mici. Eu am avut 10 pentru ACM, altfel as fi avut 9.

3. Aici e greu.. O sa zic totusi BD, baze de date, pentru ca e totusi utila in multe domenii. O materie la care nu am fost niciodata la curs, am luat maxim pe lab, maxim pe examen (se da un examen din vreo 3 cursuri, atat). Asta daca mai aveti noroc sa faceti cu dl. Mircea Petrescu, in prezent avand 81 de ani. Laboratorul e ceva la modul o ora freci menta si dupa ti se da de facut o interogare in 5 moduri diferite. O materie pe care poti sa consideri ca nu o ai. Singura conditie sa treci e sa vii la laborator, e cu numar minim de prezente. Mai exista o tema, care desi e simpla la momentul respectiv nu stie nimeni sa o faca, pentru ca nu a invatat pentru examen, asa ca va circula din om in om. Oricum nu cred ca le citeste.
Cum treci: vii la laborator, nu e greu, si inveti subiectele alea pentru examen, mie mi-a luat fix o seara.
Cum iei 10: faci bine in laborator. Nota la examen am o vaga senzatie ca e proportionala cu laboratorul, mai ales ca se corecteaza foarte rapid, deci nu cred ca se uita prea mult.

4. PM, o alta materie cu dl. Tapus. La curs nu am fost decat o data, faci multe scheme pentru x86, o mizerie de materie. Am invatat 1 zi jumate pentru examen si mi-a iesit media 8, dintr-un maxim de 9 pe care l-as fi putut lua, pentru ca pierdusem puncte pe parcurs. Examenul e cu favorite, e cel mai greu examen din acest semestru, dar se trece in principiu. Laboratorul e interesant, desi e destul de greu. Exista un proiect, trebuie sa faci ceva cu o placuta. Eu am facut snake pe lcd, si va recomand si voua, a fost cea mai usoara chestie. Mult a fost pana am facut placuta de baza si am lipit toate piesele (m-a ajutat un coleg, mie imi tremura mana, l-am cinstit dupa, urasc chestiile de genul). Dupa am luat un lcd, niste fire, 5 butoane si aia a fost.. Mi-a lipit colegul butoanele, lcd-ul se conecta la procesor prin 3 fire si aia a fost, codul mi-a luat vreo 2 ore maxim.. Dupa am observat ca nici macar nu avea memorie mizeria aia de procesor sa tina toata matricea pentru x si 0.. O materie inutila, desi a fost amuzant sa ma joc cu lcd-ul, dar in rest o materie care nu isi are rostul, decat asa pentru distractie si pentru cei pasionati de placute si robotei.Exista un colocviu, open book, am luat 5 la el, notele au fost un pic random, depindea de noroc ce subiecte iti picau.
Cum treci: faci macar placa de baza si vii la laboratoare, sunt doar 6 dupa e colocviu si dupa se lucreaza la proiect. Si inveti favorite la examen, cuplarile mai exact, ram, rom, dma, etc.
Cum iei 10: aici chiar e nasol de luat 10, trebuie sa nu pierzi niciun puncticel. Au fost putini care au avut 10 la pm, pentru ca trebuie sa faci bine in examen si nu e deloc usor.

5. IC, optionalul de pe acest semestru. Recomand IC, nu IP. La IP e proiect si muncesti tot semestrul, la IC e cea mai mare vrajeala, la laborator nu se face nimic concret, am facut de la programe in asm pana la simulari de circuite electronice. Oricum,  fara nicio legatura cu ce se face la curs. Cursul e subtirel, are vreo 5-10 formule si putina teorie. Am avut 10 la materia asta fara sa ma chinui prea tare, au picat foarte putini, si doar din cauza examenului, la care totusi trebuie sa inveti cat de cat. Se da si un colocviu, ai voie cu laburile deschise. Oricum, per total recomand fata de IP, unde lumea chiar s-a chinuit.
Cum treci: inveti la examen un pic si mergi la laburi, ca se ia punctaj usor pe laboratoare.
Cum iei 10: trebuie sa te intelegi cu profu', ca exista punctaj pe parcurs, care se acorda in functie de cat de multe te-ai remarcat. Se dau bonusuri si pentru diverse concursuri, deci se poate lua 10, dar trebuie sa mai treci pe la cursuri pentru asta.

6. Marketing, din nou 9 si la materia asta, nici nu imi faceam probleme ca va fi altfel. 2 teste grila de 25 de intrebari, nu stiu ce vrea materia asta de la noi.

Si cam atat.. mai am doar un an :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu