marți, 3 mai 2016

Brasov Marathon 2016

      Desi am fost de multe ori la Brasov, nu am ajuns si la maraton. Anul trecut am zis ca inca nu sunt pregatit pentru un maraton montan, ca abia ajunsesem sa fac 25km (veneam dupa o pauza mare), dar anul asta am zis ca nu se poate rata. Am fost singur, asa ca prima problema care se punea era cazarea. Am vorbit cu o prietena din CPNT care a gasit un tip foarte simpatic care m-a tinut la el in seara respectiva. Ulterior am aflat si ca fusese la europene la curling :) Am ajuns seara tarziu, am plecat cu Octavian, colegul meu de la 7500, mi-am luat chitul, si m-am dus sa ma culc. Nu stiam nimic despre cursa, nu ma uitasem pe harta, nu stiam cat de lungi sunt urcarile, nimic. Pur si simplu am zis ca 38km e putin si nu conteaza cat urci, ca oricum nu ai cum sa urci prea mult la distanta aia. Aparent m-am inselat, prima urcare fiind destul de lunga. Ma gandeam ca anul trecut la MPC am scos un pic sub 6 ore, deci acum ar trebui sa scot 5 ore jumate la Brasov, fiind distanta mai mica.
   
      M-am trezit si am ajuns la start cu aproape o ora inainte. Pe acolo am auzit ca lumea isi punea targeturi de genul sub 5 ore, si m-am gandit ca au luat-o toti razna, ca nu se poate sa scoti asa bine. Octavian la fel a zis ca vrea sub 5 ore (cumva eram destul de sigur ca el o sa faca timpul ala). Am plecat la mine doar cu borseta, cu o geaca in jurul braului si cu manusile in geaca (pe care a trebuit sa le luam la noi in mod abuziv, la fel ca si geaca de altfel, a fost super cald). Am apucat sa desfac un gel chiar la start, cumva a fost o decizie destul de proasta, nu prea ma impac bine cu gelurile, prefer batoanele. Mai ales ca l-am luat chiar in timp ce alergam acolo la maxim, la start, m-a durut un pic in zona ficatului din cauza lui, dar aia a fost. Am incercat sa alerg prima urcare full, pana pe Tampa, scopul meu fiind sa ma pot tine dupa Octavian macar pe primii 4km, ceea ce am reusit. Dupa a urmat o scurta coborare, pe care m-a mai depasit lumea, pentru ca nu sunt asa de bun pe coborari, sunt multi care se pricep mai bine, reusind sa coboare cu maxim 4'10"-4'20" pe km, probabil chiar sub 4 pe portiuni. A venit iar o urcare pana la km 8, unde m-am intalnit iar cu Octavian, care o luase mai usor pe urcare. Apoi pana la Postavaru a fost numai urcare, era si un pic de zapada.. A fost destul de frumos pe urcare, m-am tinut bine. Am ajuns pe varf dupa vreo 2 ore , 2 ore si ceva, nu m-am uitat la ceas, dar asa am inteles de la ceilalti care erau pe langa mine. Cand eu mai aveam 1 minut pana pe varf Octavian cobora, asa mi-am aproximat timpul. A urmat apoi o coborare un pic abrupta, unde am pierdut fata de ceilalti, pentru ca imi e greu sa cobor in viteza aia. Apoi a venit inca o urcare destul de mare pana pe la km 23-24, nu mai tin minte, iar apoi 9-10 km aproape doar de coborare, plus plat, m-am plictisit destul de tare pe portiunea aia, mai ales ca nu puteam sa am viteza asa de buna fata de altii, am fost intrecut de Florin Ionita acolo, care e mult mai bun pe plat decat mine :)  Pe final a venit o urcare abrupta de 500m, care m-a rupt un pic, iar ultima coborare de 4 km m-a cam secat de energie. M-a distrat ca era un tip in spatele meu care m-a depasit, si cumva am alergat la un moment dat mai tare in spatele lui ca sa il sperii, s-a intors ala cu o fata de ziceai ca il urmarea moartea, nu altceva, mi-a dat 1 minut la final, a bagat sprint :)) Eu stiam ca nu mai am cum sa il ajung, ca eram deja obosit. La final, cand m-am uitat la ceas, am ramas socat, trecusera 4 ore si 33 minute, ceea ce mi se parea un timp imposibil, iar ca si loc am iesit pe 24, ceea ce a fost mult peste asteptarile mele. Ca si alimentatie am folosit 3 batoane de la isostar si in rest ce era prin posturi. A fost o experienta frumoasa, sper sa pot tine ritmul bun pe care l-am inceput si in restul sezonului, desi m-au obosit un pic kilometrii facuti pana la Fetesti.. Dar despre ei in urmatorul articol :D Urmeaza ecomaraton, unde sper sa imi depasesc timpul de anul trecut, apoi transylvania 100, acolo cred ca o sa fie un pic rupere, dar supravietuim cumva :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu